Élményeket adunk.

Tréningben a lélek: Hogyan legyünk reziliensek?

202

Rohamos tempóban változó világunk szemléletmódbeli, gondolkodásbeli és viselkedésbeli rugalmasságot és alkalmazkodóképességet követel tőlünk.

Az elmúlt időszak mindenkit próbára tett. Nincs ember, akire ne lenne hatással a világjárvány. Mindenki félti az egészségét, a családját, az egzisztenciáját. Baljós felhők gyülemlenek össze a fejünk felett. Betemetnek a megoldhatatlannak tűnő feladatok, egyik nehézség jön a másik után. Sokszor úgy érezzük képtelenek vagyunk úrrá lenni a helyzeten. Változó, hogy kinek milyen a megküzdési kapacitása, de egy biztos: nem könnyű most optimizmussal telve élni a mindennapokat.

Pedig most mindennél jobban törekednünk kell egyfajta belső egyensúlyi állapot megteremtésére. A próbatételek idején se adjuk fel álmainkat, céljainkat, őrizzük meg relatív derűlátásunkat. Fontos, hogy külső és belső erőforrásainkat egyaránt mozgósítani tudjuk. Önmagunkon segítve, önmagunkat motiválva tudjunk segítő kezet nyújtani szeretteinknek, a környezetünkben élőknek, hogy együtt, épp lélekkel legyünk túl a nehézségeken.

A krízisekkel járó idegölő stressz és kínzó feszültség nemcsak lelkileg, de testileg is megviselnek minket. A reziliencia tulajdonképpen kulcs a túléléshez. Egyfajta lelki ellenálló képesség, egy védőháló. Ez a rugalmas alkalmazkodási képesség segít minket abban, hogy megerősödve és érettebben kerüljünk ki egy adott krízisből, hogy gyorsan újraépítsük a jó állapotunkat.

Harcolsz vagy menekülsz? 16+1 rezilienciaszint növelő, megújulási képességeinket hatékonyan támogató módszerek

1. Lássuk reálisan a problémát

2. Értékeljük azt, amivel rendelkezünk a jelenben

3. Dolgozzunk pozitív önképünkön

4. Ápoljuk kapcsolatainkat, próbálunk meg támogató emberi kapcsolatokat kialakítani

5. Összpontosítsunk a nehézségek tanító erejére

6. Kis lépésekben haladjunk reális célunk felé

7. Gyártsunk hálalistát, fókuszáljunk a jó dolgokra

8. Igyekezzünk megérteni saját érzelmeinket

9. Sajátítsuk el érzelmeink és indulataink kezelésének módszereit

10. Ne hasonlítgassuk magunkat folyamatosan másokhoz. Ezek csak elégedetlenséget és keserűséget okoznak.

11. Ne üljünk a babérjainkon, ne külső segítségre várjunk! Fontos: koncentráljunk arra, ami az irányításunk alá tartozik, mert csak ezeken a dolgokon tudunk változtatni.

12. Fejlesszük kommunikációs és problémamegoldó képességünket

13. Az aktivitás épít! Amíg másra koncentrálunk, addig nem arra figyelünk, ami lelkünket nyomja. Ha a testünket kihívások elé állítjuk, megváltozhat az akadályokhoz való viszonyulásunk is.

14. Törekedjünk a reális pozitív gondolkodás tudatos alkalmazására

15. Hinnünk kell benne, hogy mi hozzuk meg a döntést arról, hogy ha elbuktunk, újra fel tudjunk állni. Minden egyes alkalommal, amikor ez sikerül, egyre erősebbek leszünk.

16. Nehéz döntés, de ne meneküljünk, hanem nézzünk szembe a félelmeinkkel. Fogadjuk el az élet szépségeit és nehézségeit is.

16+1. Ha szükséges, kérjük szakember segítségét!

Jelentkezzen be vagy regisztráljon a kedvencekhez mentéshez!