Élményeket adunk.

KÁR A REPTÉREN? ISMERD MEG A JOGAID!

Legtöbbször minden gond nélkül célt érünk repülőjáratunkkal, de mit tehetünk, ha hiba csúszik be az utazás során? Ha törlik a járatodat, esetleg romhalmazként érkezik meg a bőröndöd, ne ess kétségbe – ha tudod, mi ilyenkor a teendő, minimális kellemetlenséggel túlléphetsz a dolgon.

0 894

Törölték, vagy késik?

A leggyakoribb kellemetlenség, ami utazás közben érhet, ha váratlanul törlik a járatodat vagy sokat késik. Utóbbi esetén nem mindegy, hogy induláskor vagy érkezéskor volt gond. Ha az indulás tolódik két óránál hosszabb időt, akkor a légitársaságnak ételt és italt kell biztosítania számodra, a csúszás időtartamától függően pedig szállodai elhelyezésről is gondoskodnia kell.

Öt óra elteltével visszaválthatod a jegyed, de akkor további segítségre nem számíthatsz. Ha késve érkezel, és emiatt nem éred el a csatlakozást, akkor automatikusan átfoglalják a jegyed egy másik járatra, de előfordulhat, hogy ez nem aznapra szól, ilyenkor az elhelyezésről és ellátásról szintén a légitársaság gondoskodik, csak menj a megjelölt információs pulthoz, ott eligazítanak.

Ha megtagadnák a szállást tőled, akkor sem érdemes a reptéren éjszakázni. Keress egy közeli hotelt, és minden blokkot – beleértve az étkezések nyugtáit is – tegyél el, mert később ezeknek az összegét követelheted vissza, természetesen elfogadható mértékben. Ha három óránál több késéssel érkezel, esetleg túlfoglalás miatt nem engednek a gépre, akkor az előbbieken kívül kártérítésre is jogosult vagy, ami a repült távolságtól függ: 1500 km alatt 250 euró, felette 400 euró, 3500 km után pedig 600 euró. Kivéve, ha a repülést a kedvezőtlen időjárás akadályozta, vagy sztrájk tört ki, ekkor ugyanis nem kötelesek neked kompenzációt fizetni.

Ha a poggyászod sérült

Bosszantó, amikor a feladott csomagot törötten, sérülten érkezik a szalagra, de ne aggódj, teljesen és küszködésmentesen kártalanítani fognak. Ennek érdekében egyetlen teendőd van: ahogy levetted a szalagról, a tranzitban húzd oda a bőröndöket a poggyászkárt kezelő pultokhoz, mert ha elhagyod a területet, már nem reklamálhatsz. Itt megnézik a kárt, felveszik a jegyzőkönyvet a sérülésről, és mehetsz haza, ott helyben nem történik más.

Ezután 14 napon belül fel kell venned a kapcsolatot a reptéren megadott javítócéggel, amely, ha lehet, térítésmentesen javítja a bőröndödet – ehhez a beszállókártyát, a jegyzőkönyvet és a csomagcímkéket kérik majd, úgyhogy ezeket mindenképp őrizd meg! Ha pedig nagyobb kár érte, új poggyászt küldenek neked, természetesen szintén ingyen, és az eredetihez hasonló kategóriában, méretben, színben.

Elintézik helyetted

Ha késés vagy járattörlés nehezítette utadat, de nincs kedved hosszas levelezésekbe bocsátkozni, a kártérítési igények beadásában az alábbi cégek hatékonyan segítenek neked némi jutalék fejében: AirHelp, AirClaim, Flight-Refund.eu, Kesettagepem.hu.